Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu – Reparatii si Reconditionari

Ce este ventilatorul de habitaclu? Ce rol are acesta?

Reparatii Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu – Ventilatorul de habitaclu sau aeroterma auto, este un motor de suflare care atrage aerul in sistemul de control climatic al vehiculului si il distribuie in diferitele orificii de aerisire.

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu
Ventilator habitaclu Volkswagen Touareg

Acest aer va trece fie prin radiatorul habitaclului, fie prin centrul evaporatorului pentru a asigura circularea sa pentru pasagerul masinii.

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu
Aeroterma nefunctionala

Motorul suflantei functioneaza pe o cantitate mare de amperaj, care este controlata de un intrerupator de control al climatizarii si de un rezistor termic al motorului acesteia.

Care este rolul rezistentei termice?

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu
Regulator de trepte aeroterma
Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu
Siguranta termica

Rezistenta termica a aerotermei este situata sub bordul masinii. Aceasta rezistenta permite motorului suflantei sa modifice viteza ventilatorului. Fara aceasta piesa nu veti putea modifica viteza fluxului de aer de la motorul suflantei.

Daca rezistenta s-a ars, ventilatorul va functiona numai la cea mai mare viteza/ treapta. Rezistenta termica se arde atunci cand aeroterma nu mai functioneaza in parametrii corecti.

Daca inlocuiti o rezistenta termica fara sa verificati si aeroterma la un centru specializat, riscati sa se arda din nou. Pentru a asigura functionarea corecta a motorului suflantei, rezistenta trebuie sa functioneze corect sau altfel s-ar putea sa ajungeti fie fara flux de aer din ventilator, fie ventilatorul dvs. va fi blocat pe o singura viteza.

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu

Care sunt simptomele unui ventilator de habitaclu defect?

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu
Ventilatorul nu functioneaza

Daca nu iese aer din orificiile de aerisire atunci cand este activata functia de ventilare, este un prim semn ca aeroterma s-a defectat. Intrarea apei in orificiul de admisie a aerului, umiditatea ridicata in aer sau un filtru de aer din cabina infundat, toate acestea vor face ca motorul suflantei sa functioneze mai greu, sa atraga un amperaj mai mare si, in cele din urma, sa se supraincalzeasca.

Marea problema aici este ca extragerea amperajului poate supraincalzi si arde rezistenta termica si unitatea de control, in cele din urma.

Mai sunt situatii cand ventilatorul de habitaclu da semne ca se defecteaza: aerul nu mai sufla cu putere din orificii, incepe sa scartaie, sa scoata zgomote ciudate sau chiar sa iti fie frica sa o mai pornesti.

Cat de grav este o aeroterma de habitaclu defecta?

Reparatii Ventilator habitaclu
Aeroterma Auto range-rover

Nu este o problema care sa va lase blocati pe marginea drumului, dar in culmile iernii sau verii, o aeroterma care nu functioneaza, poate face calatoria destul de incomoda.

Daca nu astepti cu nerabdare sa transpiri sau sa tremuri, atunci gaseste un mecanic bun. Procesul de inlocuire al aerotermei nu este unul tocmai usor, deoarece difera de la un tip de masina la altul.

La unele modele demontarea aerotermei se face usor, fiind pozitionata sub torpedoul masinii. In cazul acesta nu este nevoie sa demontezi absolut nimic, doar invarti de aeroterma si iese usor. De altfel sunt masini care necesita de la 1 ora pana 8 ore de munca pentru a inlocuii aeroterma. Este nevoie sa demontezi anumite componente ale plansei de bord pentru a ajunge la subiectul nostru.

Tine minte:

Daca nu iese aer din gurile de aerisire, este posibil sa aveti o problema cu aeroterma de habitaclu, precum si cu siguranta termica.

Daca siguranta termica s-a ars, este clar ca ventilatorul de habitaclu are o defectiune.

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu

Ventilator habitaclu nou, second-hand sau reparat?

Aeroterme/Ventilatoare de Habitaclu
Aeroterma si siguranta termica

Majoritatea service-urilor auto din Romania va vor recomanda sa cumparati o AEROTERMA noua, nu si noi. Aeroterma este o piesa care se poate reconditiona, pentru a functiona ca una noua. Asadar, nu este nevoie de investitii suplimentare, decat aceea de reparare a aerotermei.

Recomandam clientilor nostri repararea aerotermei existente sau inlocuirea sa cu una originala, dar reconditionata, din stocul nostru. Inlocuirea aerotermei defecte cu una reconditionata se face in urma schimbului cu cea defecta (aeroterma veche la schimb) la un pret rezonabil.

Reparatia aerotermei dureaza intre 1-2 ore (demontat- reparat- montat), la o masina unde accesul se face usor. Reparatia beneficiaza de garantie!

Sugestia noastra este sa nu inlocuiti aeroterma existenta (defecta) cu una achizitionata de la un centru de dezmembrari auto. Exista riscul sa cumparati una la fel sau intr-o stare mai rea decat cea pe care o aveti deja sau sa apartina unei masini cu postul de conducere pe partea dreapta.

Daca optati pentru aeroterma noua, va recomandam sa le evitati pe cele after-market si sa cumparati originalul.

Cumulul nostru de experienta in reconditionarea aerotermelor auto, ne permite sa reparam o gama larga de marci auto. Vom enumera cateva din cele mai frecvente marci auto care ajung la noi, pentru reparatie: Dacia, Skoda, Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Bmw, Opel si Ford.

Reparatii Aeroterme Auto la cele mai bune preturi din Bucuresti. Profesionistii ASV Auto o vor repara si curata, pentru a functiona ca una noua.

×